10 / 2 431

Společnost Volvo Cars zaznamenala v roce 2019 z hlediska prodeje své vůbec nejúspěšnější první pololetí.

4.7.2019 |  Štítky: Volvo

Společnost Volvo Cars hlásí za první polovinu roku 2019 rekordní prodej.

Prodej dosáhl 340 826 prodaných vozů, což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku znamená nárůst o 7,3 %. Během prvních šesti měsíců roku 2018 prodala automobilka 317 639 vozů.

Čína, USA i Evropa zaznamenaly v prvním pololetí stabilní růst, přičemž Čína samotná zažila vůbec nejvyšší objem prodeje za první pololetí a za měsíc červen. Během zmíněného období automobilka Volvo rostla konzistentně rychleji než její konkurenti z prémiového segmentu, díky čemuž na svých trzích získala větší podíl.

Zvýšení prodeje v první půlce roku bylo dáno především silnou poptávkou po cenami ověnčené řadě modelů SUV, v jejímž čele stálo Volvo XC60, které následovaly modely XC40 a XC90. Ke zvýšení objemu prodeje přispěly také nejnovější modely společnosti kombi V60 a V60 Cross Country a sedan S60 vyráběný v Americe. Mimoto zahájila automobilka dodávku prvních vozů s mild hybridním pohonem.

V měsíci červnu, kdy Volvo prodalo 62 775 vozů, spadl prodej ve srovnání s předešlým rokem o 2 %. Tento pokles byl dán situací v Evropě, kde došlo ke snížení objemu prodeje o 9 % na 30 234 vozů, protože největší trh automobilky Volvo v tomto regionu, kterým je Švédsko, zaznamenal pokles prodeje o 41,7 % na 5 762 prodaných vozů. Meziroční snížení prodeje v tomto měsíci bylo ve Švédsku dáno velmi vysokým odbytem ve stejném měsíci předchozího roku, ke kterému došlo v důsledku zavedení nové emisní daně nebo systému bonus/malus pro následující měsíce.

V průběhu prvních šesti měsíců měl prodej v Evropě stabilní šestiprocentní růst, ke kterému přispěla poptávka po SUV modelech XC40 a XC60 a také po novém kombi Volvo V60. Celkový prodej v období od ledna do června dosáhl 174 398 vozů, přičemž ve Spojeném království a v Německu zaznamenala švédská automobilka nárůst 29,6 %, respektive 32 %.

V Číně dosáhla společnost vůbec nejúspěšnějšího prvního pololetí, kdy se prodalo 67 741 vozů, což při porovnání se stejným obdobím loňského roku dělá nárůst 10,2 %. V tomto šestiměsíčním období bylo dáno zvýšení objemu prodeje silnou poptávkou po lokálně vyráběných modelech XC60 a S90. Čína hlásí nejvyšší prodeje také za měsíc červen – 13 238 vozů představuje meziroční zvýšení o 13,3 %.

V USA dosáhl prodej za první polovinu roku 50 120 vozů, tedy o 5,2 % více než ve stejném období předchozího roku. V tomto regionu přetrvala popularita modelů SUV, kterým vévodilo Volvo XC90 následované modely XC60 a XC40. V červnu se na území USA prodalo celkem 9 934 vozů, což je o 0,7 % více, než tomu bylo v loňském roce.

Ani Česká republika nezůstala v číslech za první pololetí pozadu a Volvo zde oproti obecně klesajícímu českému trhu zaznamenalo obdivuhodný růst. V období od ledna do června si Češi pořídili 1 171 nových vozů švédské značky, což představuje meziroční zvýšení prodeje o 26 %. K tomuto výsledku přispěl i červnový nárůst prodeje o 7,2 % (253 jednotek). Největší zájem byl standardně o modely SUV – Volvo XC60 (344 vozů), XC90 (284 jednotek), XC40 (232 vozů) – které doplnilo nové kombi do lehkého terénu Volvo V90 Cross Country (97 vozů).

Z globálního hlediska zůstalo i nadále nejprodávanějším modelem Volvo XC60, kterého se v první polovině roku prodalo 97 203 vozů (2018: 88 786 vozů). Po něm následovalo Volvo XC40 s celkovým objemem prodeje 61 864 vozů (2018: 23 741 vozů) a Volvo XC90 s celkovým objemem prodeje 47 818 vozů (2018: 47 658 vozů).


Jak ušetřit při nákupu vozů značky Volvo ?
Pokud si chcete pořídit auto značky Volvo za nižší cenu, doporučujeme vám navštívit tyto stránky:
Nejlevnější skladové vozy Volvo
Nejlevnější ojeté vozy Volvo
Nejlevnější předváděcí vozy Volvo

Autor: Autosystem.cz

Reklama X
<<

máme 30 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 67 000 spokojených zákazníků